Używamy cookies aby ułatwić korzystanie ze sklepu. Zgodnie z dyrektywą dotyczącą prywatności w sieci, musimy zapytać o Twoją zgodę na zapisywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.
MATTEL GRA Scrabble® Flip CJN65
Adaptacja znanej gry planszowo–słownej, w celu dostosowania jej do potrzeb dzieci rozpoczynających zabawę słowami i zmagania z ortografią. Modyfikacja połączyła ze sobą grę słowną (tworzenie wyrazów), z planszową (operowanie literami na okrągłej planszy) i ruchową (celowanie w litery za pomocą krążków i małych wyrzutni).
Zestaw stanowi okrągła plansza z 41 polami liter alfabetu, wieża umieszczana na środku będąca odpowiednikiem tzw. mydełka, czyli kostek bez litery, 4 wyrzutnie i 50 krążków do gry.
Każdy gracz otrzymuje wyrzutnię i 7 krążków, a pozostałe stanowią zapas, który można wykorzystać później. Gra składa się z dwu rodzajów czynności. Najpierw trzeba jeden z krążków umieścić na planszy, wystrzeliwując go z wyrzutni. Jeśli krążek wyląduje pomiędzy literami należy ponowić próbę. Natomiast, gdy znajdzie się na obrzeżach planszy oznaczonych polami -1 lub poza planszą gracz traci swoją kolej i krążek, który musi dołożyć do stosu stanowiącego zapas. Kiedy na planszy są wyznaczone krążkami minimum 3 pola literowe, gracze mogą z nich tworzyć słowa. Osoba, która jako pierwsza zgłosi słowo jakie można z nich utworzyć zabiera krążki, czyli zdobywa punkty. Jeśli gracz straci wszystkie swoje krążki może wrócić do gry, jeśli jako pierwszy ułoży i wypowie słowo z liter wskazanych przez krążki wycelowane przez pozostałych uczestników. Litera wyznaczona przez wycelowanie krążkiem może być użyta w układanym słowie jeden raz. Powtarzanie danej litery w wyrazie jest możliwe jeśli w pole danej litery trafiły dwa krążki lub zostały wskazane dwie takie same litery na planszy (niektóre występują dwukrotnie).
Wygrywa osoba, która do końca (jako ostatnia) pozostaje z krążkami, co dowodzi, że tworzyła najczęściej i/lub najdłuższe słowa. To potwierdza jej wyższe umiejętności słowne, ale też sprawność manualną w celowaniu krążkami z wyrzutni w pola liter na planszy.
Gra wymaga:
- znajomości liter (rozpoznawanie wzorów graficznych i przyporządkowywanie do nich wzorców fonetycznych, czyli określonego brzmienia);
- umiejętności literowania słów w celu złożenia wyrazu z liter wyznaczonych na planszy przez wystrzeliwane krążki;
- podstawowej sprawności manualnej pozwalającej na właściwe operowanie wyrzutnią (przytrzymywanie wyrzutni i wystrzeliwanie krążków);
- koordynacji oko – ręka w celu wcelowania krążka na planszę, a tym bardziej na wybrane pole litery.
Gra rozwija:
- słuch fonematyczny i wrażliwość na poprawne brzmienie słów;
- zasób słownika, czyli ilość słów, którymi czynnie posługuje się dziecko;
- zdolności słowotwórcze i elastyczność językową;
- znajomość polskiej ortografii i poprawnej pisowni słów;
- sprawność manualną (przy operowaniu wyrzutnią) i koordynację oko – ręka (podczas celowania w planszę i pola liter).
Potencjał rozwojowy:
Zdolność łączenia liter w słowa i literowania powstałych słów dziecko wykorzystuje podczas nauki szybkiego czytania i pisania ze słuchu.
Umiejętność praktycznego stosowania reguł ortografii dziecko stosuje podczas każdej czynności pisania, ale najbardziej na lekcjach języka polskiego.
Zasady bezpiecznej gry dziecko wykorzystuje w wielu innych sytuacjach, w których ostrożność zapobiega zrobieniu komuś przykrości i przypadkowym urazom.
Kod produktu | - |
---|